Nu får det vara nog!

Alltså, dessa musfällor - jag blir galen!!!
För länge sedan hade jag en sån där "vanlig" musfälla på en träbit utställd under diskbänken i kumla. SOM TUR ÄR går musen i fällan precis när jag står där och diskar. Fällan träffar så illa att det bara är främre delen av överkäken som sitter fast. Musen är alltså i allra högsta grad INTE död, men har en mosad överkäke. Snabbt som blixten får jag tag på en tom syltburk att slå ihjäl den med. Stackars liten, vill ju inte att de ska lida!!
Tidigare i vinter hade jag ställt ut samma sorts fälla bakom sängen för att fånga den nattliga gästen. PANG - fällan slår igen vid 2-tiden., men därefter uppstår ett herrans liv. Den har slagit igen långt bakom nacken, visst är musen deformerad men den lever i allra högsta grad även den. Jag far upp fort som fan, naken och yrvaken får jag tag på mus och fälla och i paniken över vad ont den måste ha hittar jag tillslut brandsläckaren att slå ihjäl den med...
 
Musfällor i plast har jag haft bättre erfarenheter utav, de som är som ett stort gap som slår igen. Därför satte jag upp två sådana i sadelkammaren för där är vi ju inte och kan rädda dom från onödigt lidande när de går i fällan om nätterna. Idag möts jag av en fälla som slagit igen. Jag ser att det sticker ut lite päls på ena kanten och att det är gnagt där. När jag öppnar ser jag att musens vänstra framtass ligger kvar i fällan............ Alltså den klumpen som knyter sig i magen är inte rolig!!!
 
Nu blir det till att införskaffa fällor där de fångas levande - så vi kan åka ut i skogen och släppa ut dom på ett annat ställe. Våra fina fina söta små möss!! Det går ju inte att ha dom i sadelkammaren men de ska då fan inte plågas ihjäl <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0