Ta mig tusan!

2016 är tänkt att bli året då jag ser till mig själv och mina behov, det året jag tillåter mig själv att lyckas - istället för att hela tiden göra allt för att "alla andra" ska bli nöjda!
 
Mina nyårslöften blir därför:
1: Undvika att lägga mer än 2 timmar om dagen på pendling - stallresor borträknat.
2: Våga ändra på tidigare vinnande koncept om jag ges möjligheten. Kanske det kan bli änu bättre? Det behöver ju inte bli "Grevinnan och Betjänten" status på mina förtéelser här i livet.
3: Åka hem och hälsa på ofta , avesta inkluderat.
 
 
Sen kost, motion och allt det där "vanliga" då. Där säger jag att NÄE!! Jag tänker INTE försöka mig på ännu en helomvändning!!! Däremot ska jag göra mitt bästa för att framförallt äta mer grönsaker och mindre sötsaker.
 
Motionen då?
Simning är mysigt såhär års, dels får man röra lite på kroppen, men framförallt blir det lite avkoppling från allt annat, med en vaaaaaarm och skön bastu att koppla av i efteråt. En gång är bättre än ingen gång, men ett par tillfällen i månaden hade ju varit bra.
Ridning skulle ju va bra om jag kunde hinna med 4 dagar/vecka. Hoppträning varannan lördag är inbokat fram till påsk. Dressyrträning en gång i månaden ska det också investeras i. Och i april är planen att vi ska göra vår första "riktiga" start i dressyr - en lokal LC/LB ;)
Uppenbarligen rör jag mig visst ganska mycket på jobbet så där kommer det ju in lite motion också, men en rask promenad då och då utöver det skulle ju inte skada att hinnas med. Förslagsvis på lunchrasten de dagar vi går heldag i skolan.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0